Samtal om: Diagnoser i klassrummet

Datum 27 mars, 2019
Tid 17:30
Var Nacka konsthall, Dieselverkstaden
Målgrupp Vuxna
Längd: 1 timme och 30 minuter

Hur upplever elever med autism och adhd egentligen sin skoldag? Och hur kan vi hjälpa dessa elever att nå kunskapsmålen?

Med hjälp av enkla tekniker och tydliggörande pedagogik går det att kompensera för nedsatta funktionsförmågor och dra nytta av elevernas styrkor, så att skolan blir begriplig, hanterbar och meningsfull.

Välkommen till ett inspirerande Samtal Om med Cajsa Jahn och Malin Reuterswärd – pedagoger med gedigen erfarenhet av att arbeta med elever med autism och adhd samt författare till flera böcker i ämnet. De är också medförfattare till boken Tydliggörande pedagogik i förskolan som just har kommit ut.

De presenterar sina tankar och bok ”Autism och Adhd i klassrummet”.
Länk till deras hemsida: http://jahnreutersward.se/

Efter Cajsa Jahn och Malin Reuterswärd har vi bett Annica Nilsson från Riksförbundet Attention https://attention.se/ och Håkan Ottosson från föräldraföreningen Barn i behov https://www.facebook.com/barnibehov/   att presentera sig och sina verksamheter.

Lästips: https://lararnastidning.se/tag/foraldranatverket-barn-i-behov/

Tillsammans med publiken kommenterar och reflekterar vi tillsammans. Med hopp om fördjupat samtal om diagnoser i skolan.

Vi ser det som en helhet att allt är en samverkan i hemmet, sjukvården och skolan – för barnens bästa.

Samtal Om är gratis och är ett utmärkt tillfälle att lära sig mer om ämnen som är aktuella i skolan och i arbetet med barn och unga. Även föräldrar och andra intresserade är självklart välkomna.

Fri entré!
Plats: Nacka konsthall, Dieselverkstaden
Begränsat med platser, föranmäl dig genom att maila boka@dieselverkstaden.se

Varmt välkomna!

Arrangörer: Dieselverkstadens bibliotek och Kulturhuset Dieselverkstaden

« tillbaka
Samtal om: Diagnoser i klassrummet

Alla tillfällen

  • 27 mars | 17:30